Wysyłanie paczek – dobry pomysł na biznes?

Uruchomienie własnej firmy kurierskiej jest wyjątkowo trudnym zadaniem. Rynek jest już nasycony, a taka działalność wymaga poniesienia bardzo dużych inwestycji. Trudno sobie wyobrazić konkurowanie z międzynarodowymi firmami, które mają...

Uruchomienie własnej firmy kurierskiej jest wyjątkowo trudnym zadaniem. Rynek jest już nasycony, a taka działalność wymaga poniesienia bardzo dużych inwestycji. Trudno sobie wyobrazić konkurowanie z międzynarodowymi firmami, które mają ugruntowaną pozycję na rynku. Jednak jak się okazuje są sposoby na sukces i w tej branży.

W branżach, w których tak trudno jest rozpocząć własną działalność, najlepszym rozwiązaniem okazuje się franczyza. W ramach współpracy z dużą siecią można otworzyć punkt kurierski, który świadczy usługi w zakresie nadawania i odbierania przesyłek. W przypadku korzystania z franczyzy trzeba liczyć się z koniecznością poniesienia opłaty licencyjnej, jednocześnie jednak otrzymuje się szansę pracy dla znanej marki, co znacznie ułatwia przyciągnięcie klientów.

Z takiej okazji skorzystał również Łukasz Ejsmont, który od pół roku prowadzi w dolnośląskim Bolesławcu punkt przesyłek kurierskich: – Szukałem sprawdzonego biznesu, przetestowanego i wypromowanego wcześniej przez innych przedsiębiorców. Nie chciałem ryzykować utraty posiadanego kapitału, poza tym zależało mi na stosunkowo szybkim zarobku bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów własnych na reklamę i promocję. Stąd decyzja o wejściu w sieć franczyzową. Wybrałem branżę kurierską, ponieważ w mojej lokalizacji tego typu usługi były dostępne dla klientów w wysokich cenach. Wiedziałem też, że lokalni przedsiębiorcy często narzekali na jakość.

Zanim Łukasz Ejsmont wybrał konkretnego franczyzodawcę, dokładnie sprawdził dostępne oferty. Ostatecznie podpisał umowę z siecią Pakersi.pl. Jak tłumaczy: – Na podjęcie ostatecznej decyzji największy wpływ miał przedstawiony plan rozwoju usług międzynarodowych. Rzeczywiście franczyzodawca wywiązał się z obietnicy i od stycznia tego roku mogę oferować na lokalnym rynku tanie wysyłki zagraniczne. Z tej opcji korzystają zarówno firmy, jak też rodziny osób pracujących na co dzień np. w Niemczech. W okolicach Bolesławca takich nie brakuje.

Czy franczyza punktu kurierskiego to opłacalny biznes?

Na to pytanie odpowiedział już Łukasz Ejsmont, który  już teraz przygotowuje się do otworzenia następnego punktu z przesyłkami kurierskimi. I nie ma czemu się dziwić, teraz jego firma nadaje kilkadziesiąt przesyłek dziennie. Oznacza to, że inwestycja zwróciła się w dwa miesiące od uruchomienia franczyzy.

Na pewno przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu takiej działalności należy dokładnie oszacować potencjalne koszty i przychody z takiego przedsięwzięcia. Na prowadzenie punktu kurierskiego często decydują się osoby, które zajmują się już inną działalnością i w związku z tym dysponują wynajętym lokalem przeznaczonym pod działalność gospodarczą. – W przypadku usług kurierskich, kwota inwestycji początkowej mieści się w granicach kilkunastu tysięcy złotych. Sfinansować ją można z własnych środków lub korzystając z dotacji – wielu naszych partnerów korzysta właśnie z tej drugiej opcji. Istnieje wiele mechanizmów ułatwiających rozpoczęcie własnego biznesu, a rolą franczyzodawcy jest zapewnienie przedsiębiorcy wiedzy i dostępu do tych narzędzi – dodaje Maciej Szozda, manager ds. rozwoju sieci Pakersi.pl.

Przed zdecydowaniem się na prowadzenie punktu warto dokładnie zapoznać się z szczegółami umowy zawieranej z wybrną firmą kurierską. Warto pamiętać, że różne firmy mogą oferować franczyzę na innych zasadach, co oczywiście przełoży się również na osiągane zyski. Może to dotyczyć między innymi rodzaju i zakresu wsparcia biznesowego udzielanego franczyzobiorcom. Warto sprawdzić, w czym dokładnie może pomóc franczyzodawca, aby inwestycja się zwróciła – Pytania o strategię rozwoju firmy zdarzają się bardzo często. Klienci pytają, jakie kroki planujemy i co robimy, aby zrealizować zakładane cele. Weryfikują, czy i kiedy sieć będzie wprowadzać nowe usługi. Sprawdzają, zresztą słusznie, jakie kroki podejmujemy, by promować usługi wśród ich potencjalnych klientów oraz zwiększać konkurencyjność na rynku. Cenimy zaangażowanych partnerów, bo tacy osiągają sukces – tłumaczy Maciej Szozda.

Decyzja należy do Ciebie

Franczyzę można otworzyć posiadając kilka tysięcy złotych. Zdecydowanie więcej ciekawych ofert jest, gdy inwestycja sięga kwoty 20–50 tysięcy złotych. Tak naprawdę, wystarczy mieć chęć i odwagę, aby podjąć decyzję i zacząć swój własny biznes.

Kategorie
BiznesPomysł na biznes
Brak komentarzy

Zostaw odpowiedź

*

*

Podobne wpisy