Sztuczna inteligencja pomoże ci w biznesie. Podpowiadamy, jak ją wykorzystać

Przychody z globalnego biznesu związanego ze sztuczną inteligencją (AI) już teraz sięgają blisko 644 milionów dolarów, a w ciągu najbliższych ośmiu lat wzrosną aż do niemal 37 miliardów! Dziś...

Przychody z globalnego biznesu związanego ze sztuczną inteligencją (AI) już teraz sięgają blisko 644 milionów dolarów, a w ciągu najbliższych ośmiu lat wzrosną aż do niemal 37 miliardów! Dziś właściwie w każdym sektorze biznesu można skorzystać z tego rodzaju wynalazków.

Na znaczne przychody, wynikające z wdrożenia oprogramowań związanych z AI, mogą liczyć chociażby firmy działające w usługach biznesowych, reklamowych, finansowych czy inwestycyjnych, a także mediach czy rozrywce – donosi financierworldwide.com.

Przede wszystkim kluczowa jest znaczna oszczędność czasu. Przykład? W Ameryce jedna z firm pracowała nad zestawieniem, przedstawiającym powody leczenia się pacjentów w tamtejszych szpitalach. Gdy szukała profesjonalnych analityków, okazało się, że przygotowanie zestawienia, opierającego się na kilkuset parametrach, zajmie kilka miesięcy. Ostatecznie wykorzystano więc przeszukujący i zestawiający ze sobą najróżniejsze dane system Einstein, stworzony przez Salesforce – firmę działającą w branży IT, organizującą 11 maja branżową konferencję Salesforce Essentials. Einstein wykonał ambitne zadanie w ciągu… zaledwie dwóch godzin!

Tak szybkie zestawianie ze sobą danych znacznie usprawnia podejmowanie decyzji biznesowych. Ot, chociażby w przypadku sklepów z odzieżą. Po pobraniu danych dotyczących prognozy pogody na najbliższe dni, Einstein od razu mógłby je zestawić z dostępną w sklepie konfekcją. Dzięki czemu właściciele wiedzieliby, co będzie się najlepiej sprzedawać w najbliższym czasie i co eksponować klientom.

Einstein jest również w stanie zaplanować na przykład wysyłki towarów, analizując maile i kalendarz. Jeśli więc nowy klient już na samym początku stwierdzi, że obawia się, czy przesyłka dojdzie na czas, a ostatnie paczki potrzebowały tygodnia na dotarcie do adresata, system automatycznie zasugeruje, by zamówienie zostało potraktowane priorytetowo.

Już nie moda, a konieczność?

Aż 90 procent wszystkich informacji, krążących dziś na świecie, zostało wytworzonych zaledwie w ciągu ostatnich dwóch lat – donosi bbc.com. – Już teraz dziennie wytwarzamy ich ponad 2.5 miliarda gigabajtów. A zawarte są one dosłownie wszędzie – od zestawień, prezentujących transakcje finansowe, po zwykłe posty w serwisach społecznościowych.

– Nic więc dziwnego, że sztuczna inteligencja staje się już nie tyle modnym, co niezbędnym rozwiązaniem. Opartych na niej rozwiązań używają dziś sklepy internetowe, tworzące dedykowane konkretnym klientom listy produktów i rabatów z nimi związanych, banki, zestawiające działania na koncie z własną ofertą, czy agencje reklamowe, wysyłające spersonalizowane newslettery. Dosłownie wszyscy! – komentuje Katarzyna Kowalska z firmy Salesforce, która 11 maja podczas konferencji Salesforce Essentials przedstawi między innymi możliwości wykorzystania systemu Einstein.

***

Salesforce – producent jednego z wiodących oprogramowań związanych z zarządzeniem relacjami z klientami (CRM). Wykorzystuje technologię cloud computing, opracowała również system Einstein, opierający się na wykorzystaniu sztucznej inteligencji.

11 maja 2017 roku organizuje w warszawskim hotelu Hotel DoubleTree by Hilton konferencję Salesforce Essentials, podczas której przedstawione zostaną takie rozwiązania Salesforce, jak: Einstein, Commerce Cloud, Quip, czy Lightning. Wystąpią również przedstawiciele firm związanych z najnowszymi technologiami mobilnymi, chmurowymi i społecznościowymi.

W konferencji można wziąć udział bezpłatnie, wystarczy zarejestrować się na stronie https://www.salesforce.com/eu/events/details/essentials-warsaw-11052017/

Kategorie
Wiadomości
Brak komentarzy

Zostaw odpowiedź

*

*

Podobne wpisy