Wszystko co powinieneś wiedzieć zakładając stronę firmową

Zaczynając swoją przygodę z biznesem, jedne z pierwszych kroków jakie czynimy – to określenie swojego kierunku marketingowego, załatwienie formalności w urzędach, wybranie szaty graficznej no i założenie strony. Znajdujemy...

Zaczynając swoją przygodę z biznesem, jedne z pierwszych kroków jakie czynimy – to określenie swojego kierunku marketingowego, załatwienie formalności w urzędach, wybranie szaty graficznej no i założenie strony. Znajdujemy odpowiedni hosting i zaczynamy działać!

Tylko czy tak naprawdę wiemy, co właściwie powinna zawierać nasza strona i jak powinna wyglądać? Jeśli nie, zostańcie z nami. Podpowiemy jak osiągnąć sukces w internecie.

CMS czy HTML?

Pierwszym zasadniczym pytaniem jest to, czy nasza strona powinna być zapisana kodem HTML czy może powinna być postawiona na jednym z popularnych CMS- ów? Otóż, jeśli chcemy by strona była jedynie wizytówką – kod HTML jest dla nas odpowiedni. Taka strona będzie z pewnością tańsza jeśli chodzi o jej zakup.

Jednak, jeśli marzy nam się rozbudowana strona z portfolio i blogiem, które sami będziemy mogli zmieniać w dowolnej chwili, na pewno wygodniejszym rozwiązaniem będzie jeden z popularnych CMS (systemy do zarządzania treścią) – obecnie prym pośród nich wiedzie WordPress.

Jaki wybrać styl?

Myśląc nad swoją stroną na pewno zastanawialiśmy się jak powinna ona wyglądać? Ważne, by styl, który wybierzemy pasował do biznesu jaki prowadzimy.Jeśli tworzymy stronę dla cukierni można postawić na lukrowe, pastelowe kolory. Posiadając wyjątkowe meble, możemy pokusić się o eleganckie i zgaszone odcienie, a mając agencję reklamową – zaszalejmy z mocnymi, kreatywnymi barwami. Jeśli jednak już wybierzemy starajmy się utrzymać taki charakter. Nie zmieniajmy z czarnego na białe, z różu na beż. Elegancji na luz i odwrotnie. Marka to siła, a siłę wyraża w swojej stałości. Styl strony ma określać charakter produktów.

Projektować stronę od początku czy wybrać gotowy szablon?

Oczywiście możemy projektować indywidualną i wyjątkową stronę, jednak często wiąże się to z dużymi kosztami. Szablon pozwala nam na zobaczenie efektu końcowego oraz dopasowanie poszczególnych elementów do naszego wyobrażenia. Szablon, choć wielu z nas właśnie tak myśli, nie jest sztywnie zapisanym układem. Bez problemu bowiem, możemy zmienić w nim zdjęcia, kolory, układ menu czy wygląd tekstu.

Informacje

Pamiętajmy, że strona firmowa służy przede wszystkim do kontaktu z klientem. Tworząc stronę powinniśmy od razu dostosować ją pod tym kątem. Możemy zainstalować czat, dzięki któremu możemy odpowiadać bezpośrednio na pytania osób znajdujących się na naszej stronie. Możemy także umieści mapę dojazdu, formularz kontaktowy oraz wszelkiego rodzaju social media, tak by potencjalny klient mógł dołączyć do społeczności konsumentów, obserwujących aktualności firmy.

Aktualne Trendy w web designie w 2016 roku

Wybierając stronę firmową warto kierować się obowiązującymi trendami. Oczywiście nie chodzi tu o ślepe podążanie za modą ale o zdrowy rozsądek i poczucie estetyki. Dziś strony bardzo różnią się od tych, które powstawały jeszcze kilka lat temu. Są prostsze, bardziej przejrzyste, stawiają na duże, stockowe zdjęcia i łatwe w obsłudze menu. Częstym elementem jest także intro – złożone z krótkiego filmiku video. Pamiętajmy także, że strona powinna być skierowana do obowiązującego firmę targetu.

Kategorie
BiznesMarketing i reklama
Brak komentarzy

Zostaw odpowiedź

*

*

Podobne wpisy