Organizacja biurka

Miejscem pracy i to jak ono jest zorganizowane decyduję o tym jaka jest wydajność pracownika.  Organizacja pracy W niektórych państwach istnieje zawód który określa się mianem „profesjonalny organizator”. Osoba...

Miejscem pracy i to jak ono jest zorganizowane decyduję o tym jaka jest wydajność pracownika. 

Organizacja pracy

W niektórych państwach istnieje zawód który określa się mianem „profesjonalny organizator”. Osoba taka pomaga klientom posprzątać pokoje i biura w plikach papierowych i elektronicznych oraz opracować spersonalizowany system planowania. Badania pokazują, że średnio osoba traci godzinę dziennie z powodu bałaganu na biurku. Jednocześnie ludzie strasznie się denerwują, gdy nie mogą czegoś znaleźć.

Ułóż wszystko poprawnie

Monitor powinien znajdować się na wysokości oczu i w odległości 43–45 cm od ciebie. Często używane przedmioty, takie jak telefon, pinezki lub artykuły papiernicze, należy umieścić po stronie dominującej ręki. Zastanów się czy naprawdę potrzebujesz codziennie 10 długopisów, noża do papieru i zszywacza? Na biurku przechowuj tylko artykuły biurowe, z których korzystasz codziennie. Umieść resztę w piórniku i połóż na stole, ale raczej gdzieś daleko. Większość ekspertów podkreśla, że lepiej jest, gdy pracownicy przechowują materiały biurowe w jednym miejscu (wspólna komoda lub regał), a nie w osobnych szufladach.

Naklejki i rzeczy osobiste

Oklejanie monitora kolorowym papierem, takim jak tablica ogłoszeń, nie jest ani użyteczne, ani produktywne. Bądź umiarkowany – rób naklejki tylko z ważnymi krótkoterminowymi przypomnieniami. Nie przesadzaj z rzeczami osobistymi. Ważne jest zachowanie równowagi między życiem zawodowym i osobistym w miejscu pracy. Zdjęcia rodzinne, pamiątki z wakacji i inne miłe drobiazgi rozweselą podczas dnia pracy. Jednak w dużej ilości są zbyt rozpraszające. Reguluj „komunikację” za pomocą poczty elektronicznej. E-mail jest nadal najwygodniejszym sposobem komunikowania się przez Internet. Pod arunkiem że korzystamy z niego sensownie. Profesjonalni organizatorzy zalecają : sprawdzaj pocztę dwa razy dziennie o określonych godzinach. Reszta czasu powinna być zajęta pracą.

Przepływ informacji

Pozostaw wolne miejsce na papierkową robotę. Czasami pulpit jest tak załadowany, że nie ma miejsca na podpis lub sporządzenie dokumentu ręcznie. Nie przechowuj dokumentów, które nie są związane z bieżącą pracą. Kiedy stół jest zaśmiecony papierami z poprzedniego roku, poprzednich, obecnych i przyszłych projektów, zapada chaos. Aby tego uniknąć, eksperci zalecają grupowanie dokumentów w foldery:

ważne i pilne

pilne i mniej ważne

ważne i nie pilne

niepilne i nieważne

Trzymaj te foldery w specjalnym organizerze, a nie w stosie jeden na drugim, aby uprościć przepływ pracy. Posprzątaj tak często, jak to możliwe.  W przypadku większości osób bałagan ma negatywny wpływ na wydajność. Zmniejsza koncentracje i możliwości pracy. Sprawdzaj regularnie, czy wszystkie przedmioty są na swoich miejscach na biurku. Pamiętaj że spędzasz przy biurku przynajmniej osiem godzin dziennie. Odpowiednia organizacja tej przestrzeni nie tylko sprawi że będziesz wydajniejszy jako pracownik. Będziesz też lepiej czuł się w pracy i szybciej wykonasz wszelkie projekty.

Więcej na zakupydobiura.eu

Kategorie
Wiadomości
Brak komentarzy

Zostaw odpowiedź

*

*

Podobne wpisy