Klipsy biurowe

Większość firm ma problem z zapanowaniem nad dokumentami. Liczne umowy, faktury i ich kopie oraz inna dokumentacja potrzebna w prowadzeniu codziennej działalności wymagają segregacji i organizacji w taki sposób,...

Większość firm ma problem z zapanowaniem nad dokumentami. Liczne umowy, faktury i ich kopie oraz inna dokumentacja potrzebna w prowadzeniu codziennej działalności wymagają segregacji i organizacji w taki sposób, aby poszczególne dokumenty było łatwo odnaleźć. Aby łatwiej było spinać kartki, zaprojektowano specjalne klipsy dla biur.

Gdzie można wykorzystać klipsy biurowe?

Klipsy do spinania papieru stworzone zostały z myślą o biurach i archiwach. W większości firm drukuje się i przechowuje różne dokumenty. Faktury za zakupy, umowy z klientami, dostawcami usług czy kontrahentami mają postać nie tylko dokumentacji cyfrowej, ale także papierowej. Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami obieg elektroniczny nie zawsze jest w stanie zastąpić dokumenty z własnoręcznym podpisem stron. Wiele umów, firmowa korespondencja czy chociażby wydrukowane prezentacje, arkusze kalkulacyjne i raporty to kilka, kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt stron. Z tego powodu łatwo o bałagan. Specjalne klipsy biurowe pozwalają wygodnie spinać wiele kartek. Można je wykorzystać do tymczasowego spinania arkuszy lub spięcia arkuszy papieru, które trafią następnie np. do biurowego archiwum.

Klipsy znajdują zastosowanie w firmach działających w różnych branżach, w szkołach czy instytucjach administracji publicznej. Z powodzeniem można je wykorzystać jednak nie tylko do segregacji dokumentów, ale także do zamykania kopert, torebek lub otworzonych opakowań, dlatego często sięgają po nie tylko firmy, ale i osoby prywatne.

Jak wybrać najlepsze klipsy?

Na rynku dostępne są biurowe i archiwizacyjne klipsy z metalu oraz plastiku. Klipsy plastikowe są tańsze, ale ich słabszą stroną jest mniejsza trwałość. Można po nie sięgnąć, gdy zależy nam na tymczasowym spięciu kilku kartek. Klipsy metalowe są nieco droższe, ale wyróżniają się wyższą trwałością. Metal nie odkształca się i nie łamie tak jak plastik, dlatego takie klipsy będą służyć o wiele dłużej. Dobrze sprawdzą się one do spinania partii wielu arkuszy papieru oraz zamykania otwartych opakowań czy kopert bąbelkowych.

Podczas doboru klipsów, warto sprawdzić również ich rozmiary. Dostępne są m.in. klipsy o rozmiarze 19 mm, 25 mm czy 32 mm. Do spięcia kilku kartek wystarczą mniejsze klipsy. Gdy zależy nam na spięciu większej partii arkuszy czy otwartej paczki, warto wybierać klipsy w większym rozmiarze. Różne wielkości pozwalają dopasować ten przydatny drobiazg biurowy do aktualnych potrzeb.

Klipsy pakowane są najczęściej po kilkanaście sztuk (producenci często oferują opakowania po 12 sztuk), ale z powodzeniem można znaleźć również większe opakowania. Wielkość opakowań warto dopasować do indywidualnych potrzeb. W dużych biurach zwykle codziennie segreguje się dokumentację, dlatego zapas klipsów o różnych wielkościach jest bardzo przydatny. W mniejszych firmach z powodzeniem można kupić mniejsze paczki.

Zobacz również jak wybrać najlepszy zszywacz. Więcej na akcesoriadobiura.pl >>

Gdzie kupić klipsy do biura?

Klipsy biurowe dostępne są w sklepach papierniczych, niektórych księgarniach oraz hurtowniach zajmujących się sprzedażą artykułów biurowych. Z powodzeniem można znaleźć je także w sklepach i hurtowniach internetowych. Warto zamawiać je łącznie z innymi materiałami do biura (papierniczymi, piśmienniczymi).

 

Kategorie
Biznes
Brak komentarzy

Zostaw odpowiedź

*

*

Podobne wpisy