Kampania SEO czy SEM? Którą wybrać do promocji produktów i usług?

Regularne sprawdzanie skuteczności działań, tworzenie raportów i kontrola procedur wewnętrznych to podstawy funkcjonowania nowoczesnego przedsiębiorstwa. Firmy z różnych branż zlecają audyty zewnętrznym podmiotom, zapewniając sobie dostęp do niezależnych opinii....

Regularne sprawdzanie skuteczności działań, tworzenie raportów i kontrola procedur wewnętrznych to podstawy funkcjonowania nowoczesnego przedsiębiorstwa. Firmy z różnych branż zlecają audyty zewnętrznym podmiotom, zapewniając sobie dostęp do niezależnych opinii. Podobnie jest również w działalności internetowej. Prawidłowa diagnoza pozwala na podtrzymanie mocnych stron oraz wyeliminowanie niedoskonałości, stojących na drodze do sukcesu.

Starania o poprawę pozycji w sieci powinien zapoczątkować audyt eCommerce. Mające doświadczenie w tym zakresie, profesjonalne firmy przyglądają się starannie wszystkim ważnym szczegółom, przygotowując na koniec rzetelny raport, dotyczący pozycji, szans i zagrożeń danego serwisu internetowego.

Z czego składają się kampanie SEM?

SEM, czyli Search Engine Marketing, jest często tłumaczony jako „marketing w wyszukiwarkach”. Globalnym celem działań, składających się na SEM, jest zapewnienie użytkownikom większego dostępu do strony internetowej poprzez poprawienie jej widoczności w sieci, zarówno w naturalnych wynikach wyszukiwarek, jak i w płatnych reklamach. Precyzyjnie zaplanowane kampanie SEM, zakładają działanie w dwóch sferach, które mogą się wzajemnie uzupełniać i poprawiać bilans obecności w sieci.

Jedną z tych sfer jest koordynacja programów PPC (Pay Per Click), przez które rozumie się płatne reklamy w wyszukiwarkach oraz w sieciach reklamowych. Jest to działanie, które może przynieść szybki efekt, pod warunkiem jednak że przeprowadza się je z głową. Pomocą w tym zakresie służą doświadczone agencje internetowe, mające na swoim koncie wiele udanych akcji. Drugim składnikiem SEM jest kampania SEO. Skupia się ona na poprawie pozycji danej strony w naturalnych wynikach wyszukiwania (bez uwzględniania płatnych reklam).

Jak działa SEO?

Przygotowanie strony internetowej do sprawnej „współpracy” z silnikiem wyszukiwarki internetowej to niełatwe zadanie, które wymaga dużej wprawy i nieustannego śledzenia bieżących wytycznych Google. Od pewnego czasu zmieniają się preferencje użytkowników, którzy coraz chętniej sięgają po urządzenia mobilne. Oznacza to konieczność tworzenia stron responsywnych, dostosowujących się do telefonu bądź tabletu. By dobrze prezentować się w wyszukiwarce, należy zadbać również o nagłówki i meta – opisy oraz inne elementy, które roboty Google czytają z ochotą.

Warto, aby treść na stronie internetowej była unikalna i wartościowa, ponieważ jest to kolejny aspekt, na który zwraca się coraz więcej uwagi. Bogactwo treści doceniają też użytkownicy, którzy chętniej odwiedzają ciekawe strony, a częsta ich lektura pozwala im się „zżyć” z firmą i jej serwisem www.

Na co zwrócić uwagę, planując akcje PPC?

Poszczególne parametry w kampaniach PPC wymagają bliższego przyjrzenia się, dlatego wielu początkujących chętnie zwraca się o radę do bardziej doświadczonych specjalistów. Dostępnych jest kilka modeli rozliczania, np. CPM (koszt za tysiąc wyświetleń), CPA (płatność po dokonaniu transakcji – za udaną konwersję) czy CPC (koszt za kliknięcie).

Sieci reklamowe obejmują setki tysięcy, jeśli nie miliony witryn, spośród których można wybrać zakres tematyczny, a w razie wątpliwości ręcznie usunąć pojedyncze serwisy. Rozbudowane narzędzia dają też możliwość kształtowania grupy docelowej, co – umiejętnie użyte – daje niespodziewane efekty, podobnie jak w tradycyjnym biznesie, gdzie strzelanie „na oślep” również nie przynosi oszałamiających zysków.

Na czym polega audyt eCommerce?

Tego typu proces skupia się na każdym możliwym szczególe funkcjonowania biznesu. Specjaliści sprawdzają m.in.: słowa kluczowe do SEO, sposób prowadzenia kampanii CPC, nawigację strony i jej czytelność, ścieżkę zakupową (łatwość obsługi), poziom konwersji i wiele, wiele innych.

Informacje z takiego audytu mogą z powodzeniem posłużyć jako źródło wniosków, pozwalających na zaplanowanie dalszych działań. Dzięki nim znacznie łatwiejsze będzie wytyczenie kierunków rozwoju oraz zaznaczenie i utrzymanie mocnych stron oraz wyeliminowanie wszelkich niedoskonałości i przeszkód wewnątrz firmy.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Aurora Creation

Kategorie
BiznesMarketing i reklama
Brak komentarzy

Zostaw odpowiedź

*

*

Podobne wpisy